فهرست مطالب

درباره کاشت مو

ریزش مو از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد علی الخصوص آقایان درگیر هستند. البته ریزش روزانه مو بین ۷۰ الی ۱۰۰ تا مو کاملا طبیعی است و مشکل زمانی شروع میشود که ریزش موی شدید شده و روی اعتماد به نفس افراد تاثیر میگذارد.

البته برای بسیاری از بانوان نیز مشکل ریزش موی شدید اتفاق می افتد و با مشکل نازک شدن تار مو نیز مواجه می شوند.

افرادی که دپار ریزش مو و کم مویی می شوند معمولا در مرحله اول سراغ درمان های خانگی و گیاهان دارویی و یا درمان های پزشکی و استفاده از دارو می روند اما ممکن است پس از مدتی به نتیجه دلخواه خود نرسند و نتیجه نگیرند. در چنین شرایطی راه حل کاشت مو طبیعی و دائمی پیشنهاد میشود که نتایج موفقیت آمیز و بلد مدتی را به همراه دارد.

 

همچنین افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند، به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.

عوامل تاثیر گذار در ریزش مو :

یکی از مهم ترین گزینه ها در افزایش جذابیت و زیبایی در افراد، داشتن موهایی پرپشت بوده اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده و از وضعیت به وجود آمده ناراضی خواهند بود، که می توان با انجام کاشت مو طبیعی به نگرانی این افراد پایان داد. دلایلی مانند استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند انواع سشوارها و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس موها، بکار بردن رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره باعث شده تا فولیکول های مو ضعیف شده و نیاز به پیوند مو داشته باشید. امروزه یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین عمل های زیبایی موجود در دنیا، عمل زیبایی کاشت مو Hair transplantation است.

اما کاشت مو چیست؟

کاشت مو روش جراحی است که با برداشت فولیکول ها از ناحیه اهدایی (بانک مو) و پیوند آن ها به ناحیه گیرنده همراه است، منظور از ناحیه اهدایی، عمدتا قسمت های پشت و کناره های سر است که تراکم موی خوبی دارند و موهای این نواحی نسبت به ریزش و تغییرات هورمونی مقاوم هستند و منظور از ناحیه گیرنده، ناحیه خالی از مو یا کم مو است.

اما برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن  یا ریش نیز استفاده خواهد شد.

یکی از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه شود تراکم و ضخامت بانک مو در ناحیه اهدایی است که می تواند تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی کاشتمو داشته باشد.

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

چه کسانی واحد شرایط کاشت مو هستند:

تمامی افرادی که از ریزش مو و طاسی رنج می برند  واجد شرایط انجام کاشت مو هستند. این افراد می توانند از مزایای دائمی روش کاشت مانند بهبود زیبایی ظاهری و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس بهره مند شوند. کاشت مو روشی است که با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و نتایج فوق العاده ای به همراه دارد.

 انتخاب سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش و دوری از استرس نه تنها باعث می‌شود تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه به سلامت بیشتر پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کند. پس توصیه می‌شود مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و استعمال دخانیات تا حد امکان محدود شود.

از دیگر ویژگی های یک کاندید کاشت موخوب می توان به مواردهای زیر اشاره کرد:

پیشنهاد می شود حداقل تا سن ۲۵ سالگی اقدام به کاشت نکنید مگر اینگه الگوی ریزش موهای سر شما مشخص شده باشد و یا ریزش موهای شما متوقف شده باشد.

مردانی که بیش از ۵ سال از مشکل ریزش مو خود رنج می برند و درمان های دیگر نتیجه بخش نبوده است.

مردانی که انتظارات واقع بینانه داشته و به این موضوع آگاهند که احتمال اینکه پس از عمل ریزش مو وجود داشته باشد، وجود خواهد داشت.

مردان و زنانی که به دلایلی مانند سوختگی موهای خود را از دست داده اند.

مردان و زنانی که به دلایل دیگری مانند لیفت صورت موهای خود را از دست داده اند.

زنانی که ریزش موی انها به دلیل عوامل ژنتیکی نیست.

شرایط سلامتیافرادی که خواهان انجام کاشت مو هستند، باید در سلامت کامل بدنی باشند و سیستم ایمنی سالمی داشته باشند. به منظور به حداقل رسیدن احتمال بروز عوارض بعد از کاشت، باید از درمان هر گونه شرایط پزشکی اطمینان حاصل شود، پس اگر مبتلا به دیابت هستید یا دارویی مصرف می‌کنید که می‌تواند بر نتایج کاشت تاثیر بگذارد، حتما با پزشک خود جهت درمان مشورت کنید.

سبک زندگیانتخاب سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش و دوری از استرس نه تنها باعث می‌شود تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه به سلامت بیشتر پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کند. پس توصیه می‌شود مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و استعمال دخانیات تا حد امکان محدود شود.

مشاهده نمونه کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

نکاتی که قبل از کاشت مو باید در نظر گرفت:

 

افرادی که خواهان انجام کاشت مو هستند، باید یک سری موارد و نکات را در نظر داشته باشند. از جمله:

نکته بسیار مهم این است که فرد باید انتظارات منطقی و واقع بینانه‌ای از نتایج کاشت داشته باشد. به عنوان مثال، این مورد باید در نظر گرفته شود که اگر موی سر فرد کم پشت است، بعد از کاشت نباید انتظار موی پرپشت را داشت و افرادی که موهای ضخیم تری دارند، با نتایج بهتری روبرو خواهند شد.

موهای ضخیم خاکستری رنگ و یا روشن، نسبت به موهای نازک و تیره تر، معمولا نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت.

ممکن است نه ماه یا بیشتر زمان ببرد تا مو در ناحیه اهدایی رشد کند و به نتیجه دلخواه خود برسید.

احتمال بروز عوارض بعد از کاشت در افراد سیگاری بیشتر است. اگر صد در صد قصد انجام این روش را دارید، باید از چند هفته قبل، استعمال سیگار و دخانیات را کنار بگذارید.

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد مصرف داروهایی که به قطع ریزش مو کمک می‌کنند، بعد از کاشت ادامه پیدا کنند.

 

کاشت مو در چه مواردی توصیه نمی شود ؟

کاشت مو معمولا در افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

خانم هایی که در بخش وسیعی از پوست سر دچار ریزش مو شده اند.

افرادی که تراکم موی کافی و قابل قبول در ناحیه اهدایی ندارند.

افرادی که بعد از آسیب های وارده به سر یا اعمال جراحی، دچار اسکارهای کلوئیدی شده اند.

افرادی که به دلیل داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.

در چنین شرایطی، درمان های غیر جراحی مانند مصرف دارو یا استعمال پماد و کرم در نظر گرفته خواهد شد.

افرادی که امکان مراقبت های پس از کاشت مو ندارند و یا در معرض آفتاب مستقیم هستند.

افراد کم طاقت که خواهان نتیجه بسیار سریع و کوتاه مدت هستند.

در حال کاشت مو
برداشت از بانک مو
گرافت های برداشت شده برای کاشت

آشنایی بیشتر با بانک مو:

ساختمان مو از چند بخش ساقه مو یا همان تار مو و فولیکول مو یا همان پیاز مو تشکیل می شود. به دسته های مو که در یک روزنه از سطح سر قرار دارند گرافت مو یا واحد فولیکولار مو گفته می شود که به گرافت های تک تار مویی و چند تار مویی تقسیم میشوند. تعداد تار مو در هر گرافت بین ۱ تار تا ۵ تار مو بستگی به قدرت بانک مو و تکنیک برداشت گرافت متفاوت است. بانک مو پشت سر از گرافت های ۱ تا ۵ تار مویی تشکیل می شود.

بانک موی صورت (ریش) عمدتا گرافت های تک تار موی و دو تار مویی دارد.بانک موی بدن مانند قفسه سینه از گرافت های تک تار مویی تشکیل شده است.

 

روش های کاشت مو:

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

 

انتخاب روش کاشت مو

انتخاب بهترین روش کاشت مو که متناسب به شرایط شما باشد مشاوره با پزشک متخصص کاشت مو امکا پذیر است که معمولا مشاوره کاشت مو کاملا رایگان انجام می شود.

مواردی که در جلسه کاشت مو بررسی میشود: بررسی ریشه ها، ضخامت گرافت ها،تراکم مو در ناحیه اهدا کننده و کشسانی پوست خواهد بود. در سالهای گذشته بررسی ها تنها چشمی انجام میشده است اما با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان به کمک دستگاه هایی مانند میکروسکوپ های حرفه ای گرافت های مو را بررسی میکنند.

   اما در یک نگاه کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌­کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­‌برند، می‌­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

روش های کاشت مو طبیعی چیست؟

 

روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو گروه کلی طبقه‌بندی کرد:

  • روش جراحی: کاشت موی نواری یا FUT :

    FUT قدیمی­ترین و متداول­‌ترین روش کاشت مو است که در آن پس از بی­هوشی یا بی­‌حسی نواری از پوست پشت سر (که اصطلاحا به آن، بانک مو گفته می‌­شود) برداشته شده و پس از شست‌وشو (قطعه‌­ای از بافت حاوی فولیکول­‌های مو برای کاشت) و آماده سازی گرافت‌­ها در قسمت طاس یا کم‌­موی سر که دریافت‌­کننده نام دارد، پیوند می شود.

    برداشت فلپ از محل بانک مو یک کار تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص و کار آزموده انجام شود.

 

  • روش غیر جراحی: برداشت به کمک دستگاه

 

کاشت مو به روش FUT

در این روش، برش نواری شکلی در قسمت پشت سر ایجاد می شود تا امکان برداشت فولیکول ها فراهم گردد، سپس این ناحیه بخیه زده می شود. در مرحله بعد، فولیکول ها زیر میکروسکوپ و با دقت بسیار بالا برداشته می شوند تا در قسمت های خالی سر یا همان ناحیه گیرنده، کاشته شوند.

در پایان، سر پانسمان می شود تا از هر دو ناحیه اهدایی و گیرنده در طول سپری شدن دوره نقاهت محافظت به عمل آید. برش نواری ایجاد شده در پشت سر می تواند با تشکیل زخم و اسکار همراه باشد که البته توسط موهای باقی مانده پوشانده می شود و روش های درمانی متعددی برای از بین بردن این خط در دسترس است.

در گذشته، FUT تنها روش کاشت مو بود و با این که این روزها روش های جدیدتری مورد استفاده قرار می گیرند، اما هم چنان به عنوان یکی از موثرترین روش های کاشت مو شناخته می شود.

مزیت‌های روش FUT

  • سرعت بالای برداشت گرافت‌ها،
  • هزینه پایین‌تر در مقایسه با دیگر روش‌ها،
  • کوتاه‌تر بودن زمان قرار گرفتن گرافت‌ها در محیط بیرون و کاهش احتمال آسیب به آن‌ها،
  • کاهش خطای ناشی از جراحی به دلیل روش انجام فرایند استخراج گرافت‌ها،
  • انتخاب فولیکول‌های برداشته شده از مقاوم‌ترین محل در میان قوی‌ترین گرافت‌ها.

 

معایب روش FUT

  • باقی ماندن جای زخم نواری در محل برداشت،
  • تهاجمی بودن عمل و دوران نقاهت طولانی،
  • نیاز به مراقبت دقیق‌تر به دلیل بزرگ‌تر بودن زخم،
  • ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سنگین تا حداقل دو ماه بعد از کاشت،
  • عدم امکان انجام کاشت به روش FUT برای افرادی که پوست سر سفتی دارند.
  • عدم امکان برداشت از گرافت‌های پایین گردن، موهای بدن یا موهای صورت.
  • نامناسب برای ورزشکاران و کسانی که سابقه ایجاد زخم‌های گوشتی دارند.
  •  
بررسی نمونه گرافت های مو به کمک میکروسکوپ
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران
مشاهده نمونه کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

 

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یا FUE، به معنای برداشت فولیکول ها به صورت واحد و مجزا است، بدین ترتیب که ابتدا هر واحد فولیکول با استفاده از ابزار مخصوصی به نام پانچ از ناحیه اهدایی برداشته می شود، سپس داخل محلول نگهداری می شود تا آماده پیوند شود. در مرحله بعد، ناحیه گیرنده بی حس و هر واحد فولیکول از طریق سوراخ های ریز ایجاد شده، کاشته خواهد شد. تعداد فولیکول های برداشت شده به میزان تراکم مو در ناحیه اهدایی بستگی دارد که در هر فردی متفاوت خواهد بود. مراحل انجام این روش به طور متوسط، پنج تا هفت ساعت به طول می انجامد.

مهم ترین مزیت کاشت مو به روش FIT این است که کم تهاجمی است و برداشت واحدی فولیکول ها با هیچ گونه جای زخم و بخیه ای همراه نیست و به همین خاطر، روند ترمیم و بهبودی نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد. اما استخراج هر واحد فولیکول و ایجاد سوراخ های بسیار ریز، زمان است و به تجربه و مهارت بالای پزشک نیاز دارد و از آن جایی که فولیکول ها مدت زمان بیشتری، خارج از بدن می مانند، احتمال آسیب دیدگی شان بیشتر خواهد بود.

مزیت‌های روش FIT

  • دوران نقاهت کوتاه‌تر نسبت به روش FUT،
  • عدم ایجاد درد و ناراحتی برای متقاضیان،
  • بدون خونریزی شدید، جای زخم و اسکار و عدم نیاز به بخیه،
  • مناسب برای افرادی که سابقه زخم‌های گوشتی دارند یا پوست سر آن‌ها انعطاف پذیری چندانی ندارد.
  • امکان برداشت گرافت‌های نازک‌تر برای کاشت در خط رویش،
  • امکان برداشت از موهای بدن،
  • امکان انجام فعالیت‌های ورزشی سبک چند روز بعد از عمل.

 

معایب روش FIT

  • سرعت پایین برداشت گرافت‌ها،
  • نیاز به دقت و مهارت بالا برای جلوگیری از آسیب دیدن گرافت‌ها،
  • تعداد کمتر گرافت‌های برداشت شده در یک جلسه،
  • طولانی شدن زمان بیرون ماندن گرافت‌ها از بدن و افزایش احتمال آسیب آن‌ها،
  • عدم امکان برداشت گرافت‌ها از محل‌های نزدیک به هم (نیاز به بانک مویی با مساحت بیشتر)،
  • نیاز به جلسات بیشتر برای رسیدن به تراکم های بالا.

 

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT مشابه با روش FIT است ، با این تفاوت که فولیکول ها با استفاده از ابزارهای جدید و اتوماتیک برداشته می شوند، و از آن جایی که نتایج طبیعی را به همراه دارد، به تعداد افرادی که خواهان انجام کاشت مو با این روش هستند، روز به روز افزوده می شود. مهم ترین مزیت تکنیک SUT این است که کمترین میزان آسیب به فولیکول ها وارد می شود و اگر تراکم مو در ناحیه بانک مو خوب و کافی باشد، امکان برداشتن بیش از ۱۴۰۰۰ فولیکول برای پیوند وجود خواهد داشت.

کاشت مو به روش SUT روشی کم تهاجمی است، دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است و سوراخ های ایجاد شده طی یک تا دو هفته، بهبود پیدا می کنند بی آن که جای زخم و اسکاری در ناحیه باقی بماند. این تکنیک به قدری پیشرفته و تکمیل شده است که می توان گفت تمام معایب روش های قبلی را برطرف کرده است. لازم به ذکر است که هزینه کاشت مو به روش SUT به مراتب بیشتر از هزینه روش های FIT و FUT است.

مزیت‌های کاشت SUT

  • کلیه مزایایی که برای کاشت به روش FIT بیان کردیم.
  • سرعت بالاتر و کاهش آسیب گرافت‌ها،
  • امکان کاشت در یک جلسه و رسیدن به تراکم بالا.

 

معایب کاشت SUT

  • هزینه بالاتر در مقایسه با روش‌های FUT و FIT.
  • کاشت مو با این روش وابستگی زیادی به مهارت جراح دارد و اگر او مهارت کافی نداشته باشد، درصد آسیب گرافت‌ها بالاتر می‌رود.

 

کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت فولیکول ها با استفاده از هولدرهای مخصوص و الکتریکی برداشته می شوند، به همین خاطر از میزان خطای انسانی کاسته می شود، به علاوه این که هیچ گونه جای زخم و اسکاری باقی نمی ماند و مراحل جراحی نیز با سرعت بیشتری انجام می شود.

کاشت مو به روش میکروگرافت از دقیق‌ترین روش‌های کاشت است که در آن انواع گرافت‌های تک تا ۵ تار مویی را می‌توان بدون دردسر و بافت‌های اضافه پوستی خارج کرد. در این روش از میکروموتورهای کاملا اتوماتیکی استفاده می‌شود که سری آن‌ها قابل تنظیم است؛ در نتیجه می‌توان انواع مختلفی از گرافت‌ها را خارج کرد تا نتایج کاشت مو کاملا طبیعی شود.

مزایای کاشت میکروگرافت

  • امکان برداشت تعداد بیشتری از گرافت‌ها در یک جلسه نسبت به روش های SUT و FUE.
  • امکان برداشت گرافت‌های تک یا دو تار مویی برای کاشت در خط رویش.
  • تراکم بالاتر موهای کاشته شده به دلیل استفاده از میکروموتورها.
  • کاهش آسیب گرافت‌ها و افزایش سرعت عمل جراح در زمان کاشت.
  • رفع مشکل اسکار و نکروز به طور قطعی،
  • رویش سریع تر و حصول نتیجه کاشت مو زودتر از سایر روش ها بدلیل استفاده از تکنیک سلول های بنیادی،
  • افزایش سرعت عمل کاشت مو و در نتیجه پیوند گرافت های سالم تر.
  •  

معایب کاشت میکروگرافت

  • نیاز به دقت و حوصله بسیار بالا در زمان جراحی.
  • احتمال نیاز به کاشت مو در بیشتر از یک جلسه برای رسیدن به تراکم دلخواه.
  •  

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

 

کاشت مو به روش ترکیبی

در این روش همان طور که از نامش پیداست، ترکیبی از روش های FIT و FUT استفاده می شود و در واقع، افرادی که بانک موی خوبی دارند و میزان خالی بودن سر در ناحیه گیرنده شان پایین است، می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند، آن هم به این دلیل که میزان تراکم موهای کاشته شده در این روش بسیار بالا خواهد بود. در کل، این گونه می توانیم بگوییم که در صورتی که بیش از ۴۰۰۰ گرافت مو نیاز باشد، از این روش استفاده می شود که مقرون به صرفه است و در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که از آن جایی که بیشتر گرافت ها به روش FUT برداشته می شوند، جای زخم و اسکار در ناحیه بانک مو باقی می ماند که البته با اقدامات درمانی موجود، امکان برطرف کردن این مشکل نیز وجود دارد.

کاشت مو به روش ترکیبی یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که بخش زیادی از موهای سر خود را از دست داده‌اند و دوست دارند که موهایی با تراکم بالا داشته باشند.

در کاشت ترکیبی روش‌های FUT و FIT با هم ترکیب می‌شوند؛ در واقع بخشی از گرافت‌های مورد نیاز از طریق FUT برداشته می‌شود و تعدادی از آن‌ها نیز از طریق روش FIT خارج خواهند شد. در تکنیک برداشت ترکیبی برداشت نواری اصل کار است و بخش زیادی از گرافت‌ها را تامین می‌کند؛ اما برای افزایش تراکم و بهبود نتایج از برداشت دانه‌ای یا همان روش FUT هم استفاده می‌شود.

مزایای کاشت ترکیبی

  • کیفیت بالای گرافت‌های برداشت شده،
  • امکان ایجاد تراکم بالا و پوشاندن نواحی خالی شده وسیع،
  • سایر مزیت‌های مطرح شده برای روش‌های FUT و FIT.

 

معایب کاشت ترکیبی

  • عدم امکان استفاده برای افرادی که قبلا کاشت انجام داده‌اند و بانک موی آن‌ها آسیب دیده است.
  • تهاجمی بودن این روش به دلیل برداشت نواری و نیاز به بخیه و استراحت طولانی مدت.

 

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت مو به صورت همزمان با استفاده از دو تکنیک FUT و BHT را برای آن دسته از افرادی که ریزش موی وسیعی دارند، فراهم کرده است. تفاوت روش سوپر ترکیبی با روش ترکیبی، در ناحیه اهدایی است به گونه ای که در در روش سوپر ترکیبی از موهای بدن مانند قفسه سینه و زیر ریش استفاده می شود و امکان برداشت ۵۰۰۰ گرافت مو وجود دارد.

مراحل کاشت مو در روش سوپر ترکیبی به این صورت است که ابتدا به روش FUT برش نواری شکلی در پشت سر زده می شود، سپس همان روز یا در جلسات بعدی، روش BHT اعمال خواهد شد. افرادی که بانک موی کافی در قسمت های پشت و کناره های سر دارند و خواهان تراکم موی بیشتری در ناحیه گیرنده هستند، می توانند گرافت مو از ناحیه سینه و ریش را نیز داشته باشند.

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT از روش‌های مخصوص آقایان است که امکان کاشت از موهای ریش، سینه و کمر را فراهم می‌کند. تکنیک برداشت گرافت‌ها در این روش شبیه به کاشت مو به روش FUE است، ناحیه اهدای آن علاوه بر پشت سر و اطراف آن در قسمت‌های دیگر بدن فرد نیز قرار دارد. به دلیل تفاوت‌های ساختاری موهای بدن و موهای سر، نمی‌توان این گرافت‌ها را به عنوان گرافت‌های اصلی کاشت استفاده کرد؛ اما به منظور بهبود تراکم و نتایج می‌توان آن‌ها را نیز به کار برد.

هنگام کاشت مو به روش BHT باید به یک سری نکات اهمیت داده شود تا نتایج ایده آل تری حاصل گردد. از آن جایی که موها در قسمت های مختلف بدن، در فازهای مختلفی از رشد قرار می گیرند، مهم است که مویی که برداشت می شود در مرحله استراحت نباشد. بهترین زمان برای برداشت مو، زمانی است که فولیکول در مرحله رشد باشد، در غیر این صورت، اثرات منفی بر روی نتایج جراحی گذاشته خواهد شد.

مورد مهم دیگری که باید به آن اهمیت داده شود این است که گرافت ها باید از نواحی برداشته شوند که گردش خون مشابه با پوست سر دارند. در صورتی که گرافت هایی که در ناحیه گیرنده قرار می گیرند، گردش خون بیشتری داشته باشند، مواد مغذی به میزان کافی دریافت نمی کنند و وارد فاز رشد نمی شوند. در نتیجه، نتایج ایده آلی حاصل نخواهد شد.

مزایای کاشت BHT

  • امکان ترکیب با روش‌های دیگر کاشت
  • بهبود تراکم موهای کاشته شده
  • مناسب برای افرادی که بانک موی ضعیف‌تری دارند.
  •  

معایب کاشت BHT

  • موها باید در فاز درستی قرار داشته باشند تا بعد از کاشت به مرحله رشد برسند.
  • تفاوت بین موهای بدن و سر باعث می‌شود که در سال‌های اول موها کمی شلخته به نظر برسند و یکدست نباشند. 

 

کاشت مو به روش Super FUE

کاشت مو به روش Super FUE در واقع همان FUE است که با استفاده از دستگاه‌های کاملا اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود. در این روش از تجهیزات متعددی برای اطلاع از ساختار و نوع موهای افراد استفاده می‌شود و آنالیزهای دقیقی از وضعیت پوست سر او انجام می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که پزشک با توجه به عمق قرارگیری موها، ضخامت آن‌ها، نوع پوست کف سر، میزان چربی و خشکی پوست و وضعیت خون‌رسانی دستگاه‌ها را تنظیم کند تا هم تعداد دقیق گرافت‌ها تعیین شود و هم آسیب بسیار کمتری به فولیکول‌های استخراجی برسد.

مزایای کاشت Super FUE

  • آنالیز و اسکن دقیق پوست سر و موهای اهدایی،
  • استفاده از دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته برای برداشت گرافت‌ها،
  • امکان تنظیم دقیق دستگاه استخراج با توجه به عمق ریشه و ضخامت موها،
  • نگهداری از فولیکول‌های برداشت شده در شرایط خاص در فاصله بین استخراج و کاشت به منظور کاهش درصد آسیب به آن‌ها.
  • حفظ خواب طبیعی و زاویه رشد موها.

معایب کاشت Super FUE

  • نیاز به تراشیدن همه موهای فرد
  • احتمال انتقال عفونت در فرایند برداشت و کاشت گرافت‌ها
  • هزینه بسیار بالاتر نسبت به سایر روش های قبلی.

کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI به معنای کاشت مو مستقیم است که بر پایه روش FIT یا همان FUE انجام می شود، به این صورت که همزمان با برداشت هر واحد فولیکول از ناحیه اهدایی، حفره هایی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود و فولیکول ها پیوند زده خواهند شد. افراد مبتلا به آلوپسی آندروژن و آقایانی که ریزش مو با الگوی مردانه دارند، بهترین گزینه برای انجام کاشت مو به این روش هستند.

مهم ترین مزیت کاشت مو به روش DHI این است که بیشتر از ۹۵ درصد گرافت ها سالم باقی می مانند و از آن جایی که پیوند بلافاصله بعد از برداشت انجام می شود، مدت زمان جراحی بسیار کوتاه خواهد بود. روش DHI با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و برداشت فولیکول ها به صورت واحد و مجزا، باعث می شود جای زخم و اسکاری در ناحیه ایجاد نشود و فرد دوره نقاهت بسیار کوتاهی را تجربه کند.

در این روش گرافت‌ها با استفاده از میکروپانچ خارج می‌شوند و بعد از ورود به یک محلول سرشار از انواع مواد معدنی از طریق ابزاری به نام قلم چوی در محل مورد نظر قرار می‌گیرند. در کاشت DHI برداشت گرافت‌ها با روش FUE انجام می شود و فولیکول‌ها بعد از ورود به لوله مخصوص قلم چوی وارد حفره‌های ایجاد شده در پوست سر می‌شوند. توجه داشته باشید که این حفره‌ها از قبل وجود نداشته‌اند و زمانی که سر سوزن قلم را با زاویه ۴۰ تا ۴۵ درجه داخل پوست قرار داده و پیستون را فشار می‌دهند، به وجود خواهند آمد.

مزایای کاشت به روش DHI

  • کاهش زمان بیرون ماندن گرافت‌ها و افزایش درصد موفقیت کاشت،
  • افزایش سرعت برداشت و کاشت گرافت‌ها در مقایسه با سایر روش‌های برداشت دانه‌ای،
  • کاهش احتمال انتقال عفونت در فرایند کاشت به دلیل استفاده از دستگاه ایمپلنتر برای جداسازی و قرار دادن گرافت‌ها،
  • سرعت بالای رشد گرافت‌های کاشته شده،
  • دقیق‌تر شدن زاویه کاشت به دلیل استفاده از قلم چوی.

معایب کاشت به روش DHI

  • هزینه بالاتر در مقایسه با سایر روش های کاشت مو.
مشاهده نمونه کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

مراحل کاشت مو در کلینیک نوریان چگونه است:

مشاوره رایگان کاشت مو دکتر نوریان

۱. مشاوره اولیه رایگان:

مشاوره اولیه رایگان توسط شخص دکتر هادی نوریان انجام میشود. برای رزرو مشاوره امکان تماس تلفنی یا تکمیل فرم مشاوره در سایت و یا شبکه های احتماعی ما نظیر تلگرام و اینستاگرام می توانید اقدام کنید.

در زمان مشاوره به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و مواردی نظیر هزینه کاشت مو، روش کاشت و میزان تراکم ممکن در زمان کاشت پرداخته میشود.

در صورتی که امکان مشاوره حضوری در جلسه کاشت مو ندارید این امکان فراهم است تا از طریق شبکه های اجتماعی و چت آنلاین عکس های خود را ارسال کنید تا پس از بررسی با دکتر نوریان ، مشاوران کلینیک با شما تماس گرفته و موارد لازم را به شما توضیح خواهند داد. همچنین به تمامی سوالات شما پاسخ داده و روش های کاشت را به شما اعلام می کنند.

۲. انجام آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت

قبل از کاشت بیمار باید یک سری آزمایشات مربوط به انعقاد خون، ویروس ایدز، هپاتیت، و در شرایط فعلی آزمایش مربوط به ویروس کرونا را حتما انجام دهد. نتایج این آزمایشات در تصمیم گیری برای عمل کاشت مو تاثیر به سزایی دارد.

۳. تجویز داروهای لازم توسط پزشک

دارویی خاصی جهت مصرف قبل از عمل تجویز نمی‌شود مگر مراجعه کننده شرایط یا بیماری خاصی داشته باشد و نیاز داشته باشد قبل از عمل داروی خاصی مصرف کند.

۴.  انجام مراقبت های قبل از کاشت:

 

به طور کلی مراقبت های خاصی قبل از کاشت مو لازم نیست اما حداقل یک هفته قبل از پیوند مو طبیعی از مصرف هرگونه مکمل، الکل، سیگار و ویتامین های A و B و غیره اجتناب نمایید. همچنین از مصرف قرص هایی مانند ژلوفن و نوافن ۱۰ روز قبل از کاشت پرهیز کنید.

 

از مصرف داروهایی مانند آسپرین و یا انواع آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید اما اگر بیماری خاصی داشته و مجبور به مصرف اینگونه داروها می باشید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

شب قبل از جراحی، وعده غذایی سبک و مفید داشته باشید و اگر روز جراحی، نیازی به آزمایش و ناشتایی نیست، صبحانه میل کنید.

روز جراحی دوش بگیرید، موها باید کاملا تمیز باشند و از هیچ گونه مواد حالت دهنده مو مانند ژل یا تافت نباید استفاده نشود.

روز کاشت حتما لباس دکمه دار و از جلو باز شو بپرشید تا پس از اتمام کاشت مو مشکلی برای گرافت های کاشت شده ایجاد نشود.

۵. آماده‌سازی بیمار

روز کاشت و قبل از شروع عمل کاشت مو بار دیگر با دکتر نوریان بررسی نهایی انجام شده و علاوه بر بررسی نتایج آزمایشات، تار مو و تراکم مو قابل کاشت بررسی و به شخص اعلام خواهد شد.

پس از تراشیدن موهای سر ، طراحی خط رویش به کمک خط کش لیزری سه بعدی انجام خواهد شد. خط کش لیزری کمک میکند تا خط رویش در دو طرف سر کاملا قرینه و بر اساس فرم صورت فرد طراحی می شود.

همچنین میزان تراکم قابل برداشت از پشت سر و میزان کاشت در هر بخش از سر فرد تعیین می شود

پس از شستشو سر 10 روز پس از کاشت

۶. برداشت و بررسی فولیکول‌های مو

ابتدا به کمک بی حسی موضعی ناحیه برداشت بی حس شده تا بدون درد کار کاشت انجام شود. با توجه به روش انتخاب شده کاشت مو گرافت ها به تعداد مورد نیاز از بانک مو برداشته می‌شوند. سپس موها آزمایش شده و بهترین فولیکول ها برای کاشت گلچین می‌شوند. این فولیکول‌ها در یک ظرف حاوی یک مایع قرار می‌گیرند تا برای کاشت آماده شوند زیرا زمان کاشت طولانی خواهد بود.

برداشت در کلینیک نوریان در دو مرحله انجام میشود زیر طولانی شدن زمان کاشت و بیرون ماندن طولانی مدت گرفت ها از سر باعث میشود تا نتیجه مطلوبی اتفاق نیوفتد.

حداکثر مدت زمانی که گرافت ها برداشت شده و امکان استفاده در کاشت دارند ۳ الی ۳.۵ ساعت است. بنابراین کاشت مرحله اول انجام شده ، در صورتی که فرد مایل باشد میان وعده یا وعده غذایی خود را میل میکند و پس از استراحتی کوتاه مجدد برداشت دوم مو انجام میشود.

 ۷. کاشت مو

و در نهایت موهای انتخاب شده برای کاشت مو در ناحیه مورد نظر کاشته میشود. موهایی که در اصطلاح تک ریشه ای هستند در جلو سر کاشت شده تا از عروسکی شدن و مصنوعی شدن کاشت مو جلوگیری شود. موهایی که در وسط سر کاشت میشوند میتوانند چندتایی باشند.

همانطور که در بالا ذکر شد هر گرافت مو بین ۱ تا ۵ تار مو را در بر میگیرد.

۸. معاینه وضعیت جسمی فرد حین عمل

حین عمل به بیمار سرم قندی وصل میشود تا از افت فشار جلوگیری شود. بسته به وضعیت بیمار ممکن است آرامبخش نیز تزریق شود. زیرا برخی افراد دچار استرس و حملات پانیک می‌شوند. فشار خون و ضربان قلب بین کاشت نیز در صورت نیاز چک می‌شود.

در کلینیک نوریان تمامی مراحل از زمان برداشت مو تا انتهای کاشت زیر نظر کامل دکتر نوریان و تحت بررسی ایشان انجام میشود.

۹. اتمام کاشت مو

پس از اتمام کاشت مو پس پانسمان میشود و مراقب های لازم برای روزهای آینده توسط مشاوران کلینیک به فرد اعلام میشود. همچنین در انتهای عمل کاشت مو دکتر نوریان موهای کاشت شده را بررسی و وضعیت جسمی فرد را بررسی می نمایند.

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

کدام موها را برای کاشت مو استفاده می‌­کنند؟

برای کاشت مو، از موهایی استفاده می‌­شود که می‌­توانند به طور دائمی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و به عرض تقریبا ۷ سانتی‌متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته است؛ که به آن به اصطلاح بانک مو نیز گفته می­‌شود. موهای پشت سر به دلیل داشتن حساسیت پایین، مقاوم­‌تر بوده و کمتر مستعد ریزش هستند. این قسمت از سر، در اکثر مردان هرگز دچار طاسی نمی­‌شود؛ چون در برابر اثرات مخرب هورمون تستوسترون که علت ریزش موی ژنتیکی در مردان است، مقاوم خواهد بود.

 

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو طبیعی کدام است؟

بهترین روش برای کاشت مو به نیازهای فردی و همچنین توصیه پزشک بستگی دارد؛ اما در حالت کلی، بهترین و جدیدترین روش کاشت مو، روش SUT است؛ در این روش تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته انجام می‌­شود و این امر، برداشت مو را تسریع می‌­کند. SUT با داشتن حداقل عوارض جانبی و معایب و همچنین میزان درصد بالای موفقیت در سال‌های اخیر، به محبوب­‌ترین روش کاشت مو نزد متقاضیان تبدیل شده ­است.

همان‌طور که گفته شد، کاشت مو به روش SUT به دلیل استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته و اتوماتیک جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌­شود. این روش کمترین میزان عوارض و معایب را نسبت به سایر روش‌ها دارا بوده و درصد موفقیت بالایی در سال‌های اخیر کسب کرده ­است. کلینیک صدف با پیشرفته‌­ترین دستگاه­‌ها و مجهزترین امکانات، این روش را به مراجعین ارائه می‌­دهد.

 

بعد از کاشت مو، چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

پیوندهای موی تازه­ کاشته ­شده بسیار شکننده هستند و برای ریشه‌­دهی کامل و رسیدن به نتیجه عالی به مراقبت نیاز دارند. در این بخش برخی از بایدها و نبایدهای بعد از عمل کاشت مو را توصیه می­‌کنیم:

از آنجایی که ممکن است برای کاشت مو به شما آرام­‌بخش داده شده ­باشد، بهتر است پس از عمل جراحی از کسی بخواهید شما را به خانه برساند و خودتان رانندگی نکنید.

در هفت روز اول به هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول از بدن خود قرار دهید. بهتر است در این ایام طاق باز بخوابید.

برای جلوگیری از ورم سر که معمولا در روز سوم یا چهارم بعد از عمل رخ می­‌دهد، بالای ابروهایتان یخ قرار دهید.

شست‌وشوی سر خود را از روز سوم شروع کنید و هنگام شست‌وشو، پوست سر خود را به آرامی ماساژ داده و از برخورد جریان مستقیم آب به آن جلوگیری کنید.

تا ۶ ماه پس از عمل از رنگ کردن موهای خود بپرهیزید.

ریزش مو از دو تا چهار هفته بعد از عمل به معنی آسیب فولیکول­‌ها نیست؛ بلکه بخشی از چرخه رشد طبیعی مو است. پس از این مدت موهای شما دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

از کندن دلمه­‌های ایجاد شده روی پوست سرتان خودداری کنید. تشکیل دلمه‌­ها یک فرایند طبیعی و بخشی از روند بهبود است.

سه روز اول بعد از عمل کلاه نپوشید. کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو فشار زیادی بر فولیکول‌­ها وارد می­‌کند و ممکن است آن­‌ها را از جای خود خارج کند.

در دو هفته‌ی اول پس از عمل، پوست سر خود را در معرض نور مستقیم و طولانی خورشید قرار ندهید.

تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش‌­های سنگین و پیاده روی بعد از کاشت مو که باعث افزایش تعریق، فشار خون و ضربان قلب می‌­شوند، خودداری کنید.

جریان خون برای رشد موهای جدید بسیار مهم است؛ پس تا یک ماه بعد از کاشت مو از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

 

درصد موفقیت عمل کاشت مو چقدر است؟

در حقیقت اگر تمامی عوامل رعایت شود و مراجعین در کلینیک معتبر با پزشک­‌های حاذق کاشت مو را انجام دهند، درصد رضایت‌­مندی و موفقیت تا ۹۵ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ البته در کلینیک صدف ضمانت­‌نامه ایران بابت هر جراحی به مراجعین ارائه می­‌شود.

همچنین میزان موفقیت جراحی کاشت مو به عوامل زیادی از جمله مهارت و تجربه جراح و همچنین ضخامت موهای اهداکننده فرد بستگی دارد. براساس مطالعات انجام شده و پرسش از ۷۹ متقاضی، کاشت مو به روش FUE نمره ۸/۳ از ۱۰ را کسب کرده ­است. با این وجود، درصد موفقیت کاشت مو با تکنیک‌های مختلف ممکن است کمی متغیر باشد؛ اما در حالت کلی و با روش­‌های جدید، بسیاری از افراد راضی‌اند.

 

بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی­‌هایی دارد؟

 

برای تصمیم گیری در انتخاب بهترین کلینیک برای انجام کاشت مو موارد زیادی تاثیر گذار است.

  1. هربنه کاشت مو
  2. تجهیزات مدرن و امکانات مناسب،
  3. داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت،
  4. پزشکان و متخصصان زبردست و با تجربه
  5. پیگیری مجدد از مراجعه بعد از جراحی کاشت مو از جمله ویژگی‌­های یک کلینیک خوب به شمار می­‌رود؛
  6. اتاق عمل های وی ای پی و استریل
مشاهده نمونه کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *