نحوه شستشو سر پس از کاشت مو

زمانی که شما کاشت مو انجام داده اید لازم است تا شستشو و نظافت سر خود را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از کاشت خود بگیرید.

مراقبت های پس از کاشت مو بسیار مهم است چون در صورت رعایت نکردن این موارد ممکن است نتیجه مطلوب خود را به دست نیاورید. در واقع بخش زیادی از نتیجه کاشت به مراقبت های خود شما پس از انجام کاشت مرتبط می شود.

یک روز پس از کاشت مو :

یک روز پس از کاشت مو پیشنهاد میشود به کلینیک مراجعه کرده تا وضعیت سر  شما بررسی شود و تعویض پانسمان سر شما توسط تکنسین مجرب انجام شود.

تعویض پانسمان:

 پانسمان پشت سر  عوض میشود و پانسمان ناحیه کاشت شده برداشته میشود و دیگر نیاز به پانسمان مجدد ناحیه کاشت شده نیست.

در صورتی که امکان مراجعه به کلینیک برای تعویض پانسمان اولیه را ندارید می توانید با کمک و راهنمایی مشاوران کلینیک، خودتان تعویض پانسمان را انجام دهید.

 

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

شستشو سر پس از کاشت مو

شستشوی سر ۴ روز پس از عمل کاشت مو شروع می شود. این شستشو هم مربوط به مناطق کاشت شده ( جلو سر) و ناحیه برداشت ( پشت سر) می باشد.

 یعنی با احتساب روز کاشت ، شما ۴ روز پس از کاشت میتوانید شستشوی سر خود را با روش زیر آغاز کنید:

مرحله ۱ : برداشتن پانسمان پشت سر

برای برداشتن پانسمان باید از آب جوشیده و ولرم استفاده کنید. میوانید در ظرفی آب را جوشیده و سپس در فضای آزاد قرا دهید تا دمای آن کاهش پیداکند و ولرم شود. فرقی نمیکند از کاسه آب یا آب پاش برای ریختن آب روی ناحیه پانسمان استفاده کنید. فقط باید احتیاط کنید که آب روی قسمت کاشت شده نریزد. پس از اینکه پانسمان خیس و سنگین شد به راحتی می توانید پانسمان را بردارید.پس از برداشتن پانسمان دیگر نیاز به پانسمان مجدد پشت سر  نیست.

مرحله ۲ : شستشوی ناحیه برداشت شده

در ظرف آب پاش  ۱ – ۱.۵ سانتی متر از حجم را با شامپو بچه پر می کنیم و مابقی حجم آن را  آب میریزیم و  ظرف را تکان میدهیم تا کف ایجاد شود.

سپس ناحیه برداشته شده که پانسمان آن نیز برداشته شده است را به شرح زیر شستشو می دهیم:

با کمک اسپری کف ناحیه مورد نظر را به کف آغشته میکنیم و پس از آن با کمک انگشت اشاره به آرامی به صورت دایره ای و دورانی شروع به شستن ناحیه پشت سر می کنیم.  ۳ دقیقه صبر کرده و سپس به آرامی با آب ولرم آن را شسشتشو دهید.

در صورتی که پماد و خون آبه از پشت سر کاملا پاک نشد روز پنجم کاشت هم این عمل را تکرار کنید.

مرحله ۳: شستشوی ناحیه کاشته شده

برای شستشوی سر  به ۲ اسپری آب پاش و آب ولرم جوشیده نیاز داریم.

در ظرف آبپاش اول  ۱ – ۱.۵ سانتی متر از حجم را با شامپو بچه پر می کنیم و مابقی حجم آن را  آب میریزیم و  ظرف را تکان میدهیم تا کف ایجاد شود.

در ظرف آبپاش دوم مطابق با توضیحات بالا آب را جوشانده و اجازه میدهیم تا ولرم شود.

به کمک آبپاش حاوی کف شامپو، سطح کاشته شده را مرطوب می کنیم تا حدی که پوست ناحیه کاشت شده کاملا خیس شود.

اجازه بدهید کف شامپو ۳ دقیقه روی سر بماند، در طول این مدت به کف سر دست نزنید. پس از آن  به کمک آب پاش حاوی آب ولرم ، آب را تا حدی که کف های سر پاک شود اسپری کنید .

مجدد کف شامپو را اسپری کرده و پس از ۳ دقیقه با اسپری آب شستشو دهید.

توجه داشته باشد که در طول این مدت به هیچ عنوان به سر خود و موهای کاشته شده دست نزنید.

زمان شستشو:

شستشوی ناحیه کاشت شده  لازم است در سه  نوبت صبح، ظهر و شب انجام شود و هر بار دو مرتبه سر را با اسپری کف و پس از آن اسپری آب مطابق با توضیحات بالا و بدون دخالت دست شستشو دهید.

 در صورتی که امکان شستشو در نوبت ظهر را نداشتید مشکلی ندارد ، اما از روز ۴ تا روز ۱۰ کاشت، صبح و شب حتما شستشو سر خود را به روش توضیح داده شده انجام دهید.

پس از شستشو سر اجازه دهید تا سر با دمای محیط خشک شود و به هیچ عنوان با حوله یا دستمال خشک نکنید.

پس به طور کلی در بازه زمانی ۴ تا ۱۰ روز پس از کاشت،

  • در روزهای چهارم و پنجم ، روزی یکبار ناحیه برداشت شده
  • پس از روز چهارم روزی ۲ الی ۳ بار ناحیه کاشت شده

 را شستشو می دهیم.

حتما توجه داشته باشید که در یک ماه اول پس از کاشت مو به هیچ عنوان نمی توانید از دوش آب استفاده کنید و استحمام زیر دوش آب ممنوع است.

 

قبل از کاشت مو
قبل از کاشت مو
قبل از شستشو سر 10 روز پس از کاشت
قبل از شستشو سر ۱۰ روز پس از کاشت
پس از شستشو سر 10 روز پس از کاشت
پس از شستشو سر ۱۰ روز پس از کاشت

شستشو روز ۱۰ به بعد :

برای شستشو بعد از روز دهم از روغن بادام تلخ و بخور آب استفاده میشود.  

 

روش شستشو:

پس از شستشو شب دهم که مطابق روزهای قبلی عنوان شد، به کمک سرنگ یا قطره چکان بادام تلخ بر روی ناحیه کاشت شده بریزید به طوریکه که ناحیه کاشته شده چرب شود. پس از اینکه پوست سرتان کاملا به روغن بادام آغشته شد نیاز به شستشو نیست و باید تا صبح بخوابید.

(پیشنهاد  میکنیم روی بالش خود پارچه ای قرا دهید تا روبالشی شما چرب نشود)

صبح روز بعد یک قابلمه آب روی گاز قرار دهید تا آب جوش بیاید ، زمانی که آب شروع به قل قل کرد زیر آن را کم کنید اما گاز آن را  خاموش نکنید و از روی شعله  نیز بر ندارید! یک پارچه نخی یا حوله روی سر خود قرار داده و سر خود را از قابلمه دو الی سه وجب ( حداقل ۵۰ سانتی متر) فاصله دهید و سر خود را روی بخار آب قرار دهید. حوله یا پارچه را طوری قرار دهید که به هیچ عنوان بخار آب از کناره های قابلمه و حوله به بیرون نرسد. مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه این بخور را انجام می دهید.

پس از آن با شرایط زیر سر خود را بشوید.

به حمام رفته و به کمک اسپری کف و شامپو سر خود را به کف آغشته نمایید. با نرمی انگشت اشاره به صورت دایره ای شکل سه دقیقه سر خود را ماساژ دهید.

دقت کنید که در زمان ماساژ به کف سر خود آسیب نزنید و ناخن ها به زیر موهای کاشت شده و کف سر برخورد نکند و فقط به صورت دایره ای آن را ماساژ دهید. پس از سه دقیقه به کمک اسپری آب پاش یا ظرف آب کف را بشویید و از سر پاک کنید.

بعد از آب کشی سر،  از زاویه روبرو ، دو طرف و بالای سر عکس گرفته و برای مشاوره خود در کلینیک ارسال کنید تا وضعیت سر شما را بررسی کنند.

اگر شستشوی  سر شما کامل انجام شده باشد و سر کاملا تمیز شد نیاز به انجام مجدد این مراحل نیست.

از روز ۱۰ تا ۲۰ کاشت روزی ۱ مرتبه مطابق با شستشو در روزهای اول کاشت مو می توانید سر خود را بشویید تا روز ۲۰ که مجدد نحوه شستشو توضیح داده شود.

اگر پس از بررسی با مشاور به شما اعلام شد کف سر شما هنوز تمیز نشده است یا نیاز به شستشوی مجدد دارد، سر خود را دوباره به روغن بادام اغشته کرده و اینبار پس از ۵ الی ۶ ساعت ،شستشو سر را به روش توضیح داده شده ( شستشو با بخور آب) انجام دهید و عکس پس از شسشتشو برای مشاور ارسال کنید.

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *