عوامل موثر در کاشت مو با کیفیت؛ با جدیدترین متد کاشت مو ۲۰۲۳

امروزه از کاشت مو برای افزودن مو به مناطقی از سر که دچار طاسی هستند، بهره گرفته می‌شود. در این روش، موهایی که در مناطق دیگر سر به تعداد بیشتری وجود دارند یا در قسمت‌های دیگری از بدن قرار دارند، برداشته شده و در مناطق مدنظر پیوند داده خواهند شد.

حدود ۶۰ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان در سراسر جهان با مشکل ریزش مو روبه‌رو می‌شوند. برخی از افراد برای درمان این مشکل از محصولاتی مانند ماینوکسیدیل (Rogaine) استفاده می‌کنند که بدون نسخه پزشکی در دسترس هستند، البته تجربه ثابت کرده است که انتخاب کاشت مو گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

کاشت مو یکی از روش‌های تأمین مجدد مو است و اولین پیوند مو در سال ۱۳۳۹ در ژاپن صورت گرفت. در دهه‌های بعد، پزشکان تکنیک‌های دیگری را در این زمینه به کار گرفته. با گذشت زمان، بهره‌گیری از این روش افزایش یافت. در این متن قصد داریم به مهم‌ترین عواملی بپردازیم که بر روی نتیجه کاشت مو اثر می‌گذارند.

کاشت مو به روش sut

تکنیک کاشت مو به نام SUT یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین روش های کاشت مو محسوب می شود. با استفاده از این تکنیک، به جای هولدرهای دستی که در روش FIT بکار می رفت، از ابزارهای مدرن و میکروموتورهای اتوماتیک استفاده می شود. بنابراین، عملکرد سریع تری در پوشاندن طاسی سر نسبت به روش های قبلی خواهد داشت و تراکم مو بهتری را نیز به ارمغان می آورد.

یکی از ویژگی های بارز این تکنیک، کاهش احتمال آسیب رساندن به گرافت های مو توسط جراح است. زیرا فولیکول ها توسط ابزارهای پیشرفته ای از بانک موی متقاضی استخراج می شوند. بدین ترتیب، اگر متقاضی در گذشته از روش های دیگر کاشت مو استفاده کرده و نتیجه مناسب به دست نیاوره است، استفاده از کاشت مو به روش SUT یک گزینه بی‌نظیر برای او به شمار می‌آید.

در صورتی که متقاضی دارای بانک موی متراکم و مناسب باشد، جراح قادر خواهد بود تا حتی تا چهارده هزار تار مو را برای وی پیوند بزند. این خاصیت بی‌نظیر در تکنیک SUT، قابلیت کاشت را تا سه برابر بیشتر از سایر تکنیک های موجود افزایش می دهد.

به طور کلی، به دلیل ویژگی های بارز و منحصر به فردی که این تکنیک دارد، نتیجه کاشت مو بسیار طبیعی خواهد بود و هیچ نشانی از کاشته شدن مو به وجود نمی‌آید. بنابراین، این تکنیک هم اکنون محبوب‌ترین روش برای کاشت مو از نظر متخصصین پوست و مو به شمار می‌آید.

کاشت مو به روش میکروگرافت

برای استفاده از روش جدید کاشت مو یعنی میکروگرافت، باید دارای بانک موی مناسب در سر خود باشید. در صورت عدم داشتن بانک موی کافی، مجبور به برداشتن موهای سایر بخش‌های بدن و صورت برای پیوند به پوست سر خواهیم بود. با امکانات پیشرفته و دقیقی که در دسترس هستند، این کار به راحتی قابل انجام است.

در روش میکروگرافت، برداشت مو با استفاده از هولدرهای اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست. در حقیقت، با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک مانند پانچ الکتریکی، عملیات برداشت و کاشت مو انجام می‌شود.

در روش میکروگرافت، برش‌های کم و خفیفی زده می‌شود تا فولیکول‌ها از پوست سر جدا شوند و یا در نواحی بدون مو پیوند زده شوند. به همین دلیل، درد، خونریزی، جراحت و مشکلات معمول پس از عمل کاهش می‌یابند.

یکی از خاصیت‌های بسیار مهم روش میکروگرافت، قابلیت برداشت گرافت‌های بسیار کوچک است که حاوی ۱ تا ۲ تار مو و گرافت‌های مینی با ۳ تا ۴ تار مو هستند. این مورد به جراح یا متخصص کاشت اجازه می‌دهد که در بخش‌های گوناگون سر، گرافت‌هایی با میزان تعداد موهای مدنظر شما را پیوند بزند. به همین دلیل، نتیجه کاشت مو با استفاده از روش میکروگرافت بسیار طبیعی و با تراکم بالا خواهد بود.

به طور کلی در بخش جلویی سر، گرافت‌های میکرو به کار گرفته خواهند شد. بهره‌گیری از این روش کاشت مو شاید کمی پیچیده برای شما به نظر برسد، اما باید بگوییم که اگر این روش به شکل مناسبی صورت بگیرد، می‌‌توا از آن به عنوان بهترین روش کاشت مو یاد کرد.

تأثیر نوع روش کاشت مو

یکی از اصلی‌ترین مواردی که روی پیشرفت و موفقیت در کاشت مو تاثیر می‌گذارد، انتخاب نوع کاشت است. همانطور که قبلا ذکر شده، برای جراحی کاشت مو از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اما به دلیل ماهیت کم تهاجمی و عدم وجود هر گونه زخم قابل مشاهده، روش (اس یو تی) به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌ها برای انجام کاشت مو شناخته شده است. با توجه به اینکه هر فردی نیازهای خاص خود را دارد، بهتر است پس از مشاوره با پزشک خود، روش مناسب را در این زمینه انتخاب کنید.

تأثیر نوع مو

نوع، شکل و ویژگی‌های موی فرد، به طور قطع بر روش کاشت مو و میزان موفقیت آن تأثیرگذار خواهند بود. به عنوان مثال، کاشت موی آفریقایی نیاز به زمان و مراقبت بیشتری خواهد داشت تا به نتایج مطلوب برسد. در افرادی که موهای ضخیم و مجعد دارند، ممکن است بتوان استفاده از تعداد کمتری پیوند، بتوانند پوشش بیشتری را بدست آورند، البته افرادی با موهای نازک نیز می‌توانند به نتیجه بسیار خوبی در این زمینه برسند. در نتیجه، بسته به نوع موی فرد، انتخاب روش مناسب برای درمان بسیار حائز اهمیت است.

این موضوع همچنین در مورد جراحی کاشت موی زنان نیز صحیح است. شرایط برای کاشت مو زنان بسیار محدودتر از آقایان خواهد بود و نتایج مربوطه نیز به طور کامل فرق می‌کند. در هر صورت این شما و پزشکان هستید که تصمیم نهایی را در مورد این موضوع خاص خواهید گرفت.

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک تخصصی کاشت مو نوریان

مراقبت‌های پس از درمان

جالب است بدانید نرخ موفقیت کاشت مو تحت تأثیر دقت به دستورالعمل‌های پس از عمل نیز خواهد بود. برای داشتن حجم و تراکم مناسب رویش مجدد مو، چند مرحله مهم باید پس از درمان انجام شود. مراقبت‌های بعد از کاشت مو کاملاً ساده هستند؛ اما دانستن اینکه چه علائمی نشانگر طبیعی بودن پس از عمل هستند و چه علائمی ممکن است نگران‌کننده باشند، می‌تواند نقش مهمی در کمک به شما داشته باشد. پس توصیه می‌شود که حتماً پس از عمل، دستورات پزشک خود را به دقت پیروی کنید.

در برخی موارد، داروهای ریزش مو گزینه‌های مناسبی هستند که می‌تواند به موفقیت عمل کاشت مو کمک کنند. داروهایی مانند فیناستراید با کاهش تولید تستوسترون، سعی در کاهش ریزش مو دارند و داروی ماینوکسیدیل نیز با تحریک رشد موهای جدید به بهبود وضعیت مو کمک خواهد کرد. استفاده از این موارد باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

سخن پایانی

امروزه همه افراد به دنبال بهترین روش کاشت مو هستند. به طور کلی باید بگوییم که کاشتن مو یکی از بهترین تکنیک‌های موجود در حوزه زیبایی محسوب می‌شود که شامل روش‌های مختلفی است. میزان موفقیت کاشت موی شما ب هموارد مختلفی بستگی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به روش انتخاب شده و همچنین نوع مو اشاره کنیم.

در این بین، میزان تجربه و مهارت پزشکتان نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. طبیعتاً پزشکانی که دارای تجربه بالاتری هستند می‌توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه به شما عزیزان کمک کنند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما سروران گرامی را به طور کامل یاری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *